Reside Etudes Polska sp. z o.o. przywiązuje szczególną wagę do ochrony prywatności. Aby nasze procesy przetwarzania były przejrzyste dla Użytkowników, przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące przetwarzania przez Administratora danych osobowych na gruncie przepisów RODO. Polityka prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych Użytkowników Serwisu.
I. DEFINICJE
- Administrator – administratorem danych osobowych opisywanych Polityce jest Reside Etudes Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. rtm. Witolda Pileckiego 67 /200, 02- 781, Warszawa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego
prowadzonego przez Sąd Rejonowy Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000914902, posiadającą NIP: 7011048296, REGON: 38975278000000 - RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1); - Polityka – niniejsza polityka prywatności;
- Dane osobowe – wszystkie informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii;
- Przetwarzanie danych osobowych – wszystkie operacje lub zestawy operacji wykonywane na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany (w szczególności takie jak: zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesyłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie);
- Serwis – serwis internetowy prowadzony przez Administratora pod adresem https://nextdoor- housing.pl
- Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej albo kilku usług czy funkcjonalności opisanych w Polityce.
II. ADMINISTRATOR DANYCH
Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Reside Etudes Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. rtm. Witolda Pileckiego 67 /200, 02-781, Warszawa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy
Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000914902, posiadającą NIP: 7011048296, REGON: 38975278000000. Z Administratorem można skontaktować się za pośrednictwem formularza kontaktowego na stronie www. nextdoor- housing.pl lub przesyłając e-mail na adres: Djallal.lebied@reside-etudes.fr a także za pośrednictwem poczty tradycyjnej, pod wskazanym powyżej adresem
siedziby Administratora.
III. INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
Administrator wyznaczył osobę odpowiedzialną za ochronę danych osobowych, tj. Inspektora Ochrony Danych, z którym kontakt jest możliwy za pośrednictwem adresu mailowego iod@nextdoor-housing.pl lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej pod wskazanym powyżej adresem siedziby Administratora z dopiskiem „Do Inspektora Ochrony Danych”.
IV. CELE ORAZ PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA DANYCH W SERWISIE
-
- KORZYSTANIE Z SERWISU
Dane osobowe wszystkich osób korzystających z Serwisu (w tym adres IP lub inne identyfikatory oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies lub innych podobnych technologii) przetwarzane są przez Administratora:W celu Na podstawie świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniana Użytkownikom treści gromadzonych w Serwisie podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO – uzasadniony interes Administratora, polegający na udostępnieniu Użytkownikom treści gromadzonych w Serwisie, informowaniu o podejmowanych przez Administratora działaniach oraz organizowanych przez Administratora wydarzeniach, prowadzeniu komunikacji i marketingu z podmiotami, które korzystają ze wsparcia Administratora, ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO – uzasadniony interes Administratora, polegający na możliwości ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, - FORMULARZ KONTAKTOWY
W celu Na podstawie identyfikacji nadawcy oraz obsługi jego zapytania przesłanego przez udostępniony formularz kontaktowy, w tym udzielenia odpowiedzi na zgłoszone przez Użytkownika zapytania podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO – zgoda osoby, której dane dotyczą. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo wycofać zgodę w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem, ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO – uzasadniony interes Administratora, polegający na możliwości ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, analitycznym i statystycznym podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f – uzasadniony interes Administratora, polegający na prowadzeniu statystyk zapytań zgłaszanych przez Użytkowników za pośrednictwem Serwisu w celu doskonalenia jego funkcjonalności. - PLIKI COOKIES
W celu Na podstawie dostosowania zawartości stron Serwisów internetowych do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO – zgoda osoby, której dane dotyczą. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo wycofać zgodę w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO – uzasadniony interes Administratora, polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników, a także ich preferencji, w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług, - PORTALE SPOŁECZNOŚCIOWE
W celu Na podstawie informowania Użytkowników o aktywności Administratora oraz promowania różnego rodzaju wydarzeń, usług oraz produktów podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO – uzasadniony interes Administratora, polegający na promowaniu wydarzeń organizowanych przez Administratora, informowaniu o podejmowanych przez Administratora działaniach, prowadzenie komunikacji i marketingu z podmiotami, które korzystają ze wsparcia Administratora. W każdej chwili możliwe jest zrezygnowanie z subskrybowania profilu Administratora na portalach społecznościowych, która to opcja dostępna jest z poziomu wykorzystywanej przez Państwa platformy (portalu społecznościowego).
- KORZYSTANIE Z SERWISU
V. INFORMACJA O WYMOGU/DOBROWOLNOŚCI PODANIA DANYCH
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne zarówno do korzystania ze Serwisu jak i prowadzenia korespondencji. W przypadku odmowy ich podania Administrator nie będzie w stanie zrealizować ww. czynności.
VI. ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH
Administrator może przekazywać Pani/Pana dane osobowe podmiotom przetwarzającym świadczącym na zlecenie Administratora określone usługi – np. usług hostingu czy obsługi IT. W niektórych przypadkach podmioty zewnętrzne świadczące usługi na zlecenie Administratora mogą występować w roli niezależnych administratorów, którym dane osobowe są przez Administratora udostępniane – np. sieci telekomunikacyjne, poczta polska lub inni operatorzy pocztowi, w tym firmy kurierskie. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być również podmioty lub organy uprawnione do otrzymania Pani/Pana danych – tylko w uzasadnionych przypadkach i na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
Państwa dane osobowe mogą być przekazywane do odbiorców z państw trzecich tj. z państw spoza EOG gdy:
- będzie to niezbędne dla świadczenia Usług na rzecz Użytkownika,
- Użytkownik wyrazi na to uprzednią zgodę.
Przed przekazaniem danych osobowych Użytkowników podmiotom mającym siedzibę w krajach trzecich weryfikujemy gwarancje wysokiego stopnia ich ochrony lub stosujemy standardowe klauzule umowne. W określonych sytuacjach przekazanie Twoich Danych osobowych do państw trzecich może jednak wiązać się z ryzykiem z uwagi na brak decyzji stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony poza EOG oraz brak zabezpieczeń i skutecznych środków ochrony prawnej w państwach trzecich.
VII. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH
Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania.
Administrator przetwarza Pani/ Pana dane osobowe do czasu:
- w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych jest zgody do momentu jej wycofania;
- w przypadku gdy podstawą przetwarzania jest ustalenie dochodzenia lub obrony przed roszczeniami do momentu przedawnienia roszczeń;
- w przypadku gdy podstawą przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora do momentu realizacji uzasadnionego interesu Administratora bądź wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
- do momentu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych osobowych wynikającego z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
VIII. INFORMACJA O ZAUTOMATYZOWANYM PODEJMOWANIU DECYZJI, W TYM PROFILOWANIU
W oparciu o dane osobowe Administrator nie będzie podejmował zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
IX. PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ
W związku z przetwarzaniem danych osobowych osobie, której dane dotyczą przysługują następujące prawa do: dostępu do danych, sprostowania danych, usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych, prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, jak również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Prawa te przysługują Państwu w przypadkach i w zakresie przewidzianym przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
X. INFORMACJA O WYKORZYSTYWANIU PLIKÓW COOKIES
- Pliki cookies to małe pliki tekstowe wysyłane przez serwer www, przechowywane przez oprogramowanie komputera przeglądarki i instalowane na urządzeniu Użytkownika przeglądającego serwisy internetowe. Kiedy przeglądarka ponownie połączy się ze stroną, witryna rozpoznaje rodzaj urządzenia, z którego łączy się Użytkownik. Parametry pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył. Cookies ułatwiają więc korzystanie z wcześniej odwiedzonych witryn.
- W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
- sesyjne - pliki tymczasowe przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej i aplikacji lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej);
- stałe - przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
- niezbędne do działania usług – umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania;
- służące do zapewnienia bezpieczeństwa – np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
- „analityczne” – umożliwiają zbieranie danych analitycznych, czyli liczenie odsłon i ruchu na stronie, co pozwala ocenić i usprawnić jej działanie. Pliki te mogą pochodzić od usługodawców (np. Google)
- „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.
- reklamowe – umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
- Cookies stanowią pożyteczne, a w niektórych sytuacjach niezbędne, narzędzie dla Administratora w celu m.in. zapewnienia prawidłowego funkcjonowania strony internetowej, właściwej konfiguracji i bezpieczeństwa strony internetowej, monitorowania stanu sesji czy analiz, statystyk, badań i audytu wyświetleń strony internetowej.
- Użytkownik w każdej chwili ma możliwość wyłączenia lub przywrócenia opcji gromadzenia cookies poprzez zmianę ustawień w przeglądarce internetowej.
- Więcej informacji o tym czym są pliki cookies można znaleźć pod następującymi linkami:
- Język polski: http://wszystkoociasteczkach.pl/,
- Język angielski: https://www.aboutcookies.org/.
- Użytkownik ma możliwość samodzielnego zarządzania plikami cookies. Umożliwiają to m.in. przeglądarki internetowe, z których korzysta użytkownik. W najpopularniejszych przeglądarkach możliwe jest:
- zaakceptowania obsługi cookies, co pozwoli Ci na pełne korzystanie z opcji oferowanych przez witryny internetowe;
- zarządzania plikami cookies na poziomie pojedynczych, wybranych przez Użytkownika witryn;
- określenia ustawień dla różnych typów cookies, na przykład akceptowanie plików trwałych jako sesyjnych itp.;
- blokowania lub usuwania cookies.
- Zarządzanie i usuwanie plików cookies różni się w zależności od używanej przeglądarki. Dokładne informacje na temat zarządzania plikami cookies można uzyskać korzystając z funkcji “Pomoc” w przeglądarce.
- Efektem zmiany ustawień przeglądarki, w zależności od wybranej opcji, może być utrata możliwości korzystania z niektórych funkcjonalności serwisu. Pamiętaj, że ograniczenie możliwości otrzymywania plików cookie może mieć wpływ na funkcjonalność witryny.
- Poniżej zamieszczone zostały linki do informacji na temat zarządzania plikami cookies i danymi witryn w wybranych przeglądarkach internetowych:
- Google Chrome: https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl
- Mozilla Firefox: https://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka
- Safari: https://help.opera.com/pl/latest/security-and-privacy/#deleteData
- Opera: https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/
- Microsoft Edge: https://support.microsoft.com/pl-pl/help/10607/microsoft-edge-view-delete-browser-history
- Internet Explorer: https://support.microsoft.com/pl-pl/help/17442/windows-internet-explorer-deletemanage-cookies
XI. ZMIANY POLITYKI
W celu zapewnienia zgodności Polityki z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa zastrzegamy sobie prawo do wnoszenia do zmian do Polityki w dowolnym czasie. Polityka z dnia 24/12/2024r.